יום כיף בירושלים– רעיונות לבילוי בבירה

מערכת שורש  יז טבת, תשעח  1/4/2018

ירושלים מספקת לנו לא מעט עניין... כמה רעיונות לטיול ויום כיף בירושלים
.......................

יום כיף בירושלים– רעיונות לבילוי בבירה
ירושלים מספקת לנו לא מעט עניין. מעבר להיותה כוכבת של ממש במהדורות החדשות ולצד תשומת הלב שהיא מושכת גם הרחק מעבר לים, יש בה שפע של אטרקציות ואתרים שכיף לבקר בהם. זה לא מאוד מפתיע בעיר שבה היסטוריה ומודרניות משתלבים בצורה באמת מיוחדת במינה כנראה. מה שכן, זה רק אומר שיש לכם הרבה מה לראות, וסביר להניח שתצטרכו לחזור לכאן כמה וכמה פעמים כדי לראות הכל. הנה כמה רעיונות טובים למקרה שאתם מתכננים יום כיף בעיר הקדושה והחשובה הזו.

הכותל המערבי
בין שלל האטרקציות ואפשרויות טיול בירושלים, הכותל זוכה לפופולריות אדירה ואין ספק שזה יעד שממש לא כדאי לפספס. לצד הביקור בכותל ולצד ההזדמנות לבקש בקשות על פתק שיינעץ בין חריצי הקיר העתיק בעולם, יש לכם גם שלל פעילויות באזור. כך תוכלו לבקר במנהרות הכותל ולגלות כמה פינות קסומות ונסתרות שמאחוריהן היסטוריה יהודית עשירה ומפוארת. במרחק הליכה קצרה מרחבת הכותל נמצא גם בית הכנסת אוהל יצחק שהוחרב במהלך מלחמת העצמאות ב-1948 אבל שוקם ושוחזר לפני כעשור.

מוזיאון ישראל
חובבי ההיסטוריה והאמנות יתחברו לתערוכות של מוזיאון ישראל וגם יבלו בו כמה שעות מהנות במיוחד. לצד התערוכות הקיימות, שמתאימות גם לילדים, אפשר למצוא סדנאות ופעילויות מיוחדות, וגם לצפות בכמה יצירות מעולמות שונים לרבות אדריכלות, פיסול, ציור וצילום. אם אתם מגיעים לאזור אל תפספסו גם את גן האמנות העצום והמרשים שבו יחכו לכם פסלים יפהפיים ממקומות שונים בעולם.

גן החיות התנכי
אולי לא צריך להציג אותו אבל גן החיות הזה הוא אחד הסמלים הבולטים של ירושלים, ואם אתם מתכננים לקפוץ לקניות או לארוחה בקניון מלחה, בהחלט מומלץ להגיע אליו. על פני שטח עצום של 250 דונם תחכה לכם חוויה באמת מיוחדת עם טבע עשיר, מפלים, שבילי הליכה נעימים וכיאה לגן חיות – גם המון חיות שנעים להכיר. זו הזדמנות לצפות בהאכלת הג'ירפות או הפינגווינים, למשל, וגם לתכנן פעילות או שתיים עם הילדים.

הגן הארכיאולוגי
עוד גן שכדאי להגיע אליו הוא הגן הארכיאולוגי, המקום שבו מוצגים שרידים מתקופות שונות בהיסטוריה העשירה של ירושלים. מוצגים היסטוריים רבים, מבנים ביזנטיים ושרידים של בית המקדש, כולם נמצאים כאן, וגם תוכלו לבקר במרכז דוידסון שבו מוצגות גלריות מעניינות ומתקיימים סיורים שעוזרים לנו להכיר לעומק את הרקע התרבותי של הבירה. עם כל כך הרבה אטרקציות אפשר להתחיל לתכנן הרבה יותר מאשר יום טיול אחד.